Grote foto met reizigers

Inloggen Registreren

Log in op je profiel

Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Herinner mij

Maak een profiel aan

Velden met een ster (*) zijn verplicht.
Naam *
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Bevestig wachtwoord *
Email *
Bevestig email *
Hoeveel is 20 + 15?

Navigatie


"Uurdienst NL - België moet z.s.m. terugkomen"

fyraDonderdag 28 februari wordt in de Tweede Kamer gesproken over de Fyra en Beneluxtrein. Rover, TreinTramBus en de Beneluxpendelaars hebben de Kamerleden de volgende punten meegegeven voor het overleg met de Staatssecretaris van I&M:

1. De commerciële opzet van de Fyra Amsterdam – Brussel was vanaf het begin fout. Treinreizigers zaten niet te wachten op verplichte reserveringen en de tarieven waren te hoog. De reizigers uit Den Haag en Brabant werden in de steek gelaten. De “oplossing” voor Brabant in de vorm van één trein per twee uur Antwerpen – Breda was tot mislukken gedoemd.

2. De situatie per medio maart 2013 van één trein per twee uur tussen Den Haag en Brussel is een onaanvaardbare achteruitgang vergeleken met de situatie van vóór 9 december 2012, toen er elk uur een trein reed van Amsterdam via Den Haag en Rotterdam naar Antwerpen en Brussel. Het is onbegrijpelijk dat de Staatssecretaris genoegen neemt met zo’n magere treindienst. De uurdienst moet z.s.m. terugkomen.

3. De Staatssecretaris gaat te gemakkelijk mee met de argumenten van NS en NMBS dat het allemaal ingewikkeld is. NS en NMBS moeten niet zeuren maar gewoon weer een uurdienst invoeren tussen Nederland en België. Daar vragen de reizigers nu om.

4. De kans bestaat dat de treinen van AnsaldoBreda nooit meer terugkomen. Sneu voor de bedrijven, maar goed nieuws voor de reizigers. De treinen waren qua comfort al verouderd toen ze in dienst kwamen. De stoelen hadden sprinterkwaliteit, er was geen wifi in de trein, fietsen konden niet mee en er was plaats voor slechts één rolstoel.

5. NS en NMBS hebben aangetoond niet in staat te zijn een voor de reizigers aanvaardbare prestatie te leveren op de hogesnelheidslijn. De Deutsche Bahn is van plan hogesnelheidstreinen te laten rijden van Amsterdam en Rotterdam naar Antwerpen, Brussel en Londen vanaf 2016. De DB heeft de nodige expertise in huis. De Belgische en Nederlandse overheden moeten ruimhartig meewerken aan het verlenen van de benodigde vergunningen aan de DB. Dan is de aanleg van de hogesnelheidslijn niet voor niets geweest.

6. Er is grote behoefte aan een normale uurdienst  Den Bosch – Tilburg – Breda – Noorderkempen – Antwerpen – Mechelen – Brussel  Airport – Brussel naast een vlotte verbinding tussen Amsterdam en Brussel. NMBS en NS zeggen “ja, ja” maar doen er niets aan. De Staatssecretaris moet ook hier eisen stellen.

7. Niet de concessie maar de reizigerswensen dienen uitgangspunt te zijn voor de toekomst. Nu blijkt dat de HSA-concessie en de bijbehorende overeenkomsten door de gebeurtenissen achterhaald zijn, moeten ze ontbonden worden.

Reacties   

 
0 #28 john harry 24-10-2013 14:04
hello,

Heeft u een lening af te betalen uw facturen nodig? Of voor uw bedrijf, indien ja
E-mail ons: vul deze informatie om te registreren uw
naam uit onze databank.

(1) Uw Naam: ....
(2) Bedrag nodig als lening: .....
(3) Telefoonnummer: ....
(4) Duur: .....
(5) Land ...

dank

Mr john harry
Citeer
 
 
0 #27 lana 04-10-2013 14:23
--
Liefste bruikleennemer,


Het krijgen van een legitieme lening hebben altijd al een groot probleem voor de klant de financiële behoeften. De kwestie van het krediet en de veiligheid is iets dat klanten zich steeds meer zorgen over de zoektocht naar een lening van een legitieme geldschieter. De rente voor mijn lening is 2% en de minimumbedrag ik geef als lening is Euro 5000 waarom het maximumbedrag Euro10, 000,000.00. Indien geïnteresseerd in het verkrijgen van financiële steun, contact met ons op:

Naam van de begunstigde: .........
Adres van de begunstigde: ..........
Land: .........
Plaats: .........
Mobiel telefoonnummer: ...... ...
G
Citeer
 
 
0 #26 jennifer 04-05-2013 06:15
hello,
Bent u op zoek naar een zakelijke lening, persoonlijke lening, woningkrediet, auto
lening, student lening, schuld consolidatie lening, ongedekte leningen, venture
kapitaal, enz. .. Of was je een lening geweigerd door een bank of een financiële
instelling voor een of meer reasons.You op de juiste plaats voor
uw lening oplossingen! Ik ben een particuliere geldschieter, ik geef leningen aan
bedrijven en particulieren tegen een lage en betaalbare rente van
2%. Rente. Neem dan contact met ons op via e-mail
Citeer
 
 
0 #25 ivo van vliet 05-04-2013 11:24
ik vind dat er een halfs uurdienst moet komen zelfs alle treinen zaten altijd zo vol en laat de toekomstige vervoerder ook eens kijken naar de mogelijkheid voor extra bagage ruimte in de treinen.

en een nachtnet tussen brussel en amsterdam mag van mij ook prima voor de bezoekers aan oa het sportpaleis
Citeer
 
 
0 #24 egbert 10-03-2013 16:27
Hans Smulders zei:
Als de Fyra (o.i.d.) terugkomt, is het een illusie dat er een IC Amsterdam-Brussel blijft en eerlijk gezegd: echt nodig is die ook niet. Wat wèl nodig is, dat is een IC Den Haag-Brussel, mèt gewoon tarief en plaats voor fietsen! Is ook haalbaar, want Den Haag wil evt. wel meebetalen.

Ik schat de kans dat de Fyra V250 weer ingezet worden klein.
Het is goed dat die gewone Intercity er nu is, maar voor passagiers uit Amsterdam en Schiphol is de overstaptijd in Den Haag een barriere. Verder rijdt deze trein niet vroeg in de morgen om op tijd in Brussel te zien om te werken.
Slechts een keer per twee uur is behalve die extra natuurlijk voor veel passagiers van en naar Schiphol ook nog extra ongunstig.
Een alternatief op de HSL zou kunnen zijn: TGV's uit Frankrijk huren en dan meteen een paar ker per dag door naar Rijsel(Lille) In veel Franse TGV's is ruimte voor fietsen.
Citeer
 
 
0 #23 Hans Smulders 10-03-2013 09:20
Als de Fyra (o.i.d.) terugkomt, is het een illusie dat er een IC Amsterdam-Bruss el blijft en eerlijk gezegd: echt nodig is die ook niet. Wat wèl nodig is, dat is een IC Den Haag-Brussel, mèt gewoon tarief en plaats voor fietsen! Is ook haalbaar, want Den Haag wil evt. wel meebetalen.
Citeer
 
 
0 #22 egbert 10-03-2013 08:16
De Fyra V250 heeft nog een nadeel. Doordat deze treinen zijn volgestouwd met stoelen (passagiers zitten aanzienlijk korter in deze treinen dan bijvoordbeeld de Duitse IC's en ICE's, dus kunnen we aan beenruimte beperken, uitspraak NS Hispeed)kan er ook nauwelijks bagage mee. Als je ziet wat luchtreizigers naar en van Schiphol aan hutkoffers meenemen, dan zijn die Fyra V250 volkomen ongeschikt om al die Schiphol-ganger s met hun bagage te verwerken. Schiphol zit in de groei, ondanks sombere geluiden. Ook uit Belgie groeit het aantal passagiers. Alleen al om deze reden moet er een volwaardige en frequente Intercity komen die ook stopt op Schiphol.
Andersom zijn er steeds meer mensen uit Nederland (vooral uit het zuidelijk deel van ons land) die gebruik maken van de luchthaven Brussel-Nationa l. Treinverbinding en moeten hierop aangepast worden.
Citeer
 
 
0 #21 Rene 09-03-2013 12:09
Wens van provincie: directe trein Eindhoven-Antwe rpen-Brussel, zie:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/provincie-extra-intercity-tussen-eindhoven-en-antwerpen-brussel-1.3705138
Citeer
 
 
+1 #20 egbert 08-03-2013 07:24
boer zei:
Medio der 80er jaren was er een plan Rail 21 was er een serieuze overweging omtrent een Beneluxdienst over de Bredaboog richting den Bosch in die tijd was er zelfs een dienst Roosendaal-Oostende.

Helaas is Rail 21 nooit uitgevoerd. In dit plan zat overigens een doorgaande snelle trein vanuit Nederland naar Rijsel.
Een belangrijke as in dit plan was ook de verdwenen intercity van Den Haag via Venlo naar Keulen.
Citeer
 
 
+1 #19 boer 05-03-2013 22:12
Medio der 80er jaren was er een plan Rail 21 was er een serieuze overweging omtrent een Beneluxdienst over de Bredaboog richting den Bosch in die tijd was er zelfs een dienst Roosendaal-Oost ende.
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

© Reizigersvereniging Rover | Colofon website
Ontwerp en techniek door AlexIT