Grote foto met reizigers

Inloggen Registreren

Log in op je profiel

Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Herinner mij

Maak een profiel aan

Velden met een ster (*) zijn verplicht.
Naam *
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Bevestig wachtwoord *
Email *
Bevestig email *
Hoeveel is 20 + 15?

Navigatie


NS verlengt flink aantal treinen in herfst

thumb NStreinNS zal deze herfst in de spits 30% van de treinen verlengen. Dit heeft NS aan de consumenten­organsiaties in het Locov laten weten. Vorig jaar in de herfst ontving Rover een recordaantal klachten over volle treinen.

September 2013 kwamen bij Rover meer dan 2000 klachten binnen over volle treinen. Reizigers werden geplaagd door werkzaamheden en de planning van NS bleek regelmatig te krap. NS heeft nu besloten de komende herfst  flink uit de reserves te putten en 30% van de spitstreinen te versterken. Hiervoor worden in totaal 19 DDAR-treinstellen weer terug in dienst genomen. Verlengd worden diverse sprinters rond Amsterdam en Schiphol, de Flevolijn, treinen vanuit Arnhem, Amersfoort, Groningen en Leeuwarden richting de Randstad, de IC Leiden – Utrecht en de IC Amsterdam-Haarlem-Rotterdam-Dordrecht. Buiten de Randstad worden onder meer de trajecten Nijmegen – Den Bosch en Zwolle – Roosendaal versterkt.

Op de drukste momenten in de ochtend- en avondspits biedt NS deze herfst 6000 meer zitplaatsen dan vorig jaar. NS benadrukt echter ook rekening te houden met staanplaatsen. Vooral de SLT-sprinters, die gemaakt zijn om veel reizigers staand te vervoeren, leveren bij Rover altijd veel klachten op.

Vorig jaar was er veel sprake van meerdere storingen op het spoor. Storingen en vertragingen hebben veel invloed op de treincapaciteit, omdat de juiste treinen vaak op de verkeerde plek terecht komen en de reizigersstromen zich ophopen.  Wanneer deze situatie zich dit jaar voordoet zal personeel zoveel mogelijk via de omroep de situatie uitleggen, belooft NS. Om vertragingen door gladheid te voorkomen gaat NS dit jaar bovendien een proef starten met een laserbehandeling van het spoor, naar voorbeeld van een eerdere proef in het Verenigd Koninkrijk.

Materieelplanning blijft een theoretische aangelegenheid . Rover roept reizigers dan ook op het vooral te melden wanneer er een te korte en te volle trein voor rijdt, dit kan via ons meldpunt www.volletreinen.nl  

Lees hier de volledige adviesaanvraag van NS met aangekondigde herfstmaatregelen.

© Reizigersvereniging Rover | Colofon website
Ontwerp en techniek door AlexIT