Grote foto met reizigers

Inloggen Registreren

Log in op je profiel

Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Herinner mij

Maak een profiel aan

Velden met een ster (*) zijn verplicht.
Naam *
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Bevestig wachtwoord *
Email *
Bevestig email *
Hoeveel is 20 + 15?
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Den Haag - Brussel trein

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5786

  • mgschram
  • mgschram's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 192
  • Ontvangen bedankjes 13
Vanaf 11 maart gaat deze trein 8 keer per dag en richting rijden. Dit is een trein om de twee uur. Ondertussen heeft de wethouder Peter Smit van Den Haag vooruitgang geboekt met de "Lage landen trein":

De Nederlandse Mededingingsautoriteit heeft het initiatief van de gemeente Den Haag ontvankelijk verklaard: NMa Melding
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5787

  • Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 1047
  • Ontvangen bedankjes 128
Zo lang de gemeente Den Haag niet aangeeft hoe de financiering is geregeld neem ik hun berichten niet zo serieus.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5789

  • mgschram
  • mgschram's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 192
  • Ontvangen bedankjes 13
Er is geen sprake van dat de gemeente Den Haag deze verbinding gaat financieren. De verbinding zal opgezet worden onder de vrije markt. Hiervoor zullen eerst haalbaarheids studies gedaan worden. Het is echter afwachten wat er nu met de nu met de nieuwe Beneluxtrein gaat gebeuren. Gaat de frequentie verhoogd worden naar een uurdienst zoals de kamer wil en krijgt deze trein een permanent karakter (ook rijden als de internationale Fyra weer zou gaan rijden) dan zal dit Haagse project een stille dood sterven.
Als vrije markttreinaanbieder is maar de vraag of NS vervoersbewijzen geldig zullen zijn op de nieuwe verbinding. Als er geen subsidie gegeven wordt kan de overheid ook weinig voorwaarden stellen.

Het is koffiedik kijken wat er met de Fyra treinstellen gaat gebeuren. Ik schat de kans groot in dat de Italiaanse bouwer failliet gaat en dan heeft het geen zin geld terug te vragen of het treinmaterieel terug te sturen.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5790

  • Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 1047
  • Ontvangen bedankjes 128
Arriva c.s. gaan echt niet voor eigen rekening rijden en subsidie is niet toegestaan. Internationaal vervoer is vrij gegeven, mits niet gesubsidieerd. Als er gesubsidieerd wordt kunnen NS en ook busbedrijven naar de rechter stappen om een verbod te eisen.

NS vervoerbewijzen zijn natuurlijk sowieso niet geldig bij een concurrerende trein. Met een klantenkaart van de Jumbo kun je ook niet bij Albert Heijn terecht.

Overigens zijn de eerste 9 Fyra-stellen al door de NS afgenomen. Terugsturen en het geld terugvragen is daarvoor sowieso een illusie. Hooguit kun je de afname van verdere stellen annuleren.
Laast bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door Jos.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5791

  • mgschram
  • mgschram's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 192
  • Ontvangen bedankjes 13
Arriva c.s. gaan echt niet voor eigen rekening rijden en subsidie is niet toegestaan. Internationaal vervoer is vrij gegeven, mits niet gesubsidieerd. Als er gesubsidieerd wordt kunnen NS en ook busbedrijven naar de rechter stappen om een verbod te eisen.

Dat is niet helemaal waar. Er mag subsidie gegeven worden, maar dan moet het wel openbaar aanbesteed worden. Je moet ieder spoorbedrijf evenveel kans geven om de subsidie te krijgen. Maar dan heb je het ook over een internationale concessie. Ik dacht dat bijvoorbeeld de Oresundtreinen (lokale treinen Denemarken - Zweden) wel onder een internationale concessie rijden. De Deense treinen verzorgen wel lokale diensten in Zweden. Een ander voorbeeld is de TER Nord-pas-Calais die subsidie aan NMBS zodat de Belgische IC treinen Moescroen - Lille, ook lokale haltes bediend. Als er niet voor betaald wordt, rijden de trein non-stop door naar Lille.

Van een algeheel verbod op subsidie voor internationale treinen is geen sprake.

De DB wil al lang Eurostar doortrekken naar Amsterdam. Ik geloof dat er iets van terecht gaat komen zolang de belachelijke incheckcontrole voor treinen naar Engeland gehandhaafd blijven. In het minder drukke seizoen is er wel een Eurostar van het zuiden van Frankrijk. De reizigers moeten echter in Lille uitstappen met bagage om aldaar de hele incheckprocedure te te ondergaan en weer in dezelfde trein in te stappen. Hiervoor wordt een uur gerekend. Engelse grenspersoneel inzetten in Avignon kost teveel.
Laast bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door mgschram.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5793

  • rvdborgt
  • rvdborgt's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 40
mgschram schreef :
Arriva c.s. gaan echt niet voor eigen rekening rijden en subsidie is niet toegestaan. Internationaal vervoer is vrij gegeven, mits niet gesubsidieerd. Als er gesubsidieerd wordt kunnen NS en ook busbedrijven naar de rechter stappen om een verbod te eisen.

Dat is niet helemaal waar. Er mag subsidie gegeven worden, maar dan moet het wel openbaar aanbesteed worden.
Nee, zelfs dat niet. Er is nog geen aanbestedingsplicht bij spoorconcessies. Overcompensatie is wel niet toegestaan; dat wordt gezien als ongeoorloofde staatssteun.

mgschram schreef :
Een ander voorbeeld is de TER Nord-pas-Calais die subsidie aan NMBS zodat de Belgische IC treinen Moescroen - Lille, ook lokale haltes bediend. Als er niet voor betaald wordt, rijden de trein non-stop door naar Lille.
De NMBS is geen vervoerder in Frankrijk. De SNCF is daar vervoerder. Dat er NMBS-materieel en NMBS-personeel rijdt, doet niet ter zake. De treinen worden wel tot aan de grens door de Franse regio gesubsidieerd.

Groetjes,
Rian
Laast bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door rvdborgt.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5794

  • rvdborgt
  • rvdborgt's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 40
Jos schreef :
Arriva c.s. gaan echt niet voor eigen rekening rijden en subsidie is niet toegestaan. Internationaal vervoer is vrij gegeven, mits niet gesubsidieerd.

Er bestaat in het geheel geen verbod op exploitatiebijdrages voor wat voor soort vervoer dan ook. Zie Verordening 1370/2007.

Groetjes,
Rian
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 8 maanden geleden #5898

  • Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 1047
  • Ontvangen bedankjes 128
Twee dagen geleden heeft The Hague Trains Holding via de EU een tender uitgeschreven voor een verbinding Den Haag - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen - Brussel Airport - Brussel Zuid. Er worden 16 treinen v.v. per dag geeist per 15 december 2013 voor een periode van 4 jaar.

Opmerkelijk: alle financiele risico's zijn voor rekening van de spoorwegmaatschappij, er wordt "weinig of geen" subsidie gegeven. Het is daarmee een raadsel wat de toevoegde waarde van The Hague Trains Holding zelf is, dit riekt naar gratis willen winkelen.

De inschrijving sluit overigens al op 19 april.

Voor meer info zie:
www.railjournal.com/index.php/main-line/...ice.html?channel=542
Laast bewerkt: 1 jaar 8 maanden geleden door Jos.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 7 maanden geleden #5994

  • Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Berichten: 1047
  • Ontvangen bedankjes 128
Een bericht van Omroep West vandaag:

NS bang voor concurrentie nieuwe trein van Den Haag naar Brussel

DEN HAAG - De NS heeft bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) aan de bel getrokken over de plannen van de gemeente Den Haag voor een treindienst naar Brussel. De trein zou eind 2013 moeten gaan rijden.

De NS is bang dat de gemeente er te veel binnenlandse klanten mee inpikt. Dat meldt Het Financieele Dagblad. De NS wil van de NMa duidelijkheid ‘over de vraag of het internationale karakter van de treindienst wel is gewaarborgd.’ Het bedrijf wil ook weten wat het effect is op de bestaande concessies.

Den Haag wil een directe verbinding met Brussel. Die kwam te vervallen met de komst van de hogesnelheidstrein Fyra tussen Amsterdam en Brussel, eind vorig jaar. Die trein deed Den Haag niet aan. Sindsdien bereidt de gemeente een eigen lijn voor.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 7 maanden geleden #6003

  • vissers
  • vissers's Profielfoto
  • Afwezig
  • Gold Boarder
  • Berichten: 278
  • Ontvangen bedankjes 37
hedenochtend-een koude zondagochtend.
Treinen ingekort tot/van Rotterdam-vanwege werken bij Delft.
(9.55 vanaf R'dam: slechts 1 deur open, 2 m/v Bels personeel-die iedereen kontroleerden vooraleer men kon instappen. Naar schatting bij v. R'daal 2 wagons van de 7 vol.
R'daal"varkensneus'' boemeltje vanaf Ant/Zaventem Luchthvn arr. 10.40-en rolt helemaal leeg, de typische internationale reizigers, verward, veel grote koffers en niet verstaan etc. Er is 1 meisje van HiSpeed in wit jek belast met informatie-op het perron. Zeer lastig in R'daal een chippaal te vinden- er is een 2e tunnel, in de stationshal wordt verbouwd met als reden"er komen chip-poortjes!'. Dat lijkt me nu echt heel handig i.v.m. die NMBS-treinen- of wordt het een mega projekt geïntergeerd met de MoBIB (zo heet de Belgische dito-kaart)?
Vanwege werken achter Goes is de IC ex VLissingen +5 te laat-de hele meute wil perse door de achterste deur van dit 4delige dubbeldekstel, zodat dat lekker oploopt. Nou komt die trein ook nogal ongelukkig geheel aan de andere zijde van hetzelfde spoor te staan. En zo missen we in R'dam de aansl. of de vandaag zonder toeslag zijnde Fyra.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 7 maanden geleden #6010

  • rvdborgt
  • rvdborgt's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 40
vissers schreef :
R'daal"varkensneus'' boemeltje vanaf Ant/Zaventem Luchthvn arr. 10.40-en rolt helemaal leeg, de typische internationale reizigers, verward, veel grote koffers en niet verstaan etc. Er is 1 meisje van HiSpeed in wit jek belast met informatie-op het perron. Zeer lastig in R'daal een chippaal te vinden- er is een 2e tunnel [...]
Die heb je niet nodig voor internationale reizen. NS heeft dat wel ergens op een webpagina staan, maar bijna niemand weet dat.

Groetjes,
Rian
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Den Haag - Brussel trein 1 jaar 7 maanden geleden #6011

  • Rene
  • Rene's Profielfoto
  • Afwezig
  • Gold Boarder
  • Berichten: 220
  • Ontvangen bedankjes 28
rvdborgt schreef :
Die heb je niet nodig voor internationale reizen. NS heeft dat wel ergens op een webpagina staan, maar bijna niemand weet dat.

Weer een voorbeeld hoe onduidelijk de NS communiceert richting klant, en hoe verwarrend het kan zijn, zeker voor incidentele reizigers.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
  • Pagina:
  • 1
Tiijd voor maken pagina: 0.276 seconden
Gemaakt door Kunena

© Reizigersvereniging Rover | Colofon website
Ontwerp en techniek door AlexIT