Grote foto met reizigers

Inloggen Registreren

Log in op je profiel

Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Herinner mij

Maak een profiel aan

Velden met een ster (*) zijn verplicht.
Naam *
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Bevestig wachtwoord *
Email *
Bevestig email *
Hoeveel is 20 + 15?
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website

Re: Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 7 maanden geleden #4567

• rvdborgt
  • rvdborgt's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
  • Ontvangen bedankjes 38
Jos schreef :
rvdborgt schreef :
Je zou wel kunnen vergelijken met eurostar.com, waar ze wel tickets naar "elk station in Nederland" verkopen tegen een specifiek tarief.
Daar had ik ook gekeken, maar eurostar.com schakelt je voor kaartjes automatisch door naar de site van HiSpeed.
Aangezien €99 voor een retour me redelijk goedkoop leek heb ik toen niet meer verder gezocht en bij HiSpeed geboekt.
Dat is waar ook - als je aangeeft in Nederland te wonen, dan stuurt die je voor boeken door naar NSH. Net zoals je daar doorgaande aanbiedingen naar andere Britse stations alleen kunt boeken als je aangeeft in GB te wonen...
Maar inderdaad - 99 euro is een goede prijs.

Groetjes,
Rian
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 7 maanden geleden #4568

• Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 122
Ik heb vanmiddag nog even bij Eurostar geprobeerd met als woonland "Noorwegen". Als je dan probeert een kaartje van Elk-Station-in-Nederland naar London te kopen blijf je op eurostar.com, maar is de prijs die ze vragen precies gelijk aan die bij HiSpeed.

Het blijft raar dat Nederland-London goedkoper is dan Brussel-Londen. Dat doet denken aan KLM-praktijken, daar is Oslo-Amsterdam-Tokyo ook goedkoper dan alleen Amsterdam-Tokyo.

Wat me verder wel opvalt is dat goedkopere tarieven naar Londen veel ruimer verkrijgbaar zijn dan die naar Duitsland. Dat heeft waarschijnlijk toch te maken met de verschillende prijspolicy van Eurostar resp. DB.
Laast bewerkt: 1 jaar 7 maanden geleden door Jos.

Re: Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 7 maanden geleden #4594

• kees
  • kees's Profielfoto
  • Afwezig
  • Expert Boarder
  • Ontvangen bedankjes 1
Er schreef er een-als het goed is van Jos- over een goedkoop ticket naar het Oktoberfest in München;moest ik direkt denken aan 1984 dat de DB goedkope retours Das Rosarote invoerde aanloop voor z'n jubileumjaar 1985,waren er drie tariefperiodes,nou toen tijdens het genoemd Oktoberfeest was er net de goedkoopste periode,kostte toen voor twee personen vanuit Kranenburg 179 DM !;hadden we onderbroken in Rothenburg ob der Tauber !

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 1 maand geleden #5792

• Swinden
  • Swinden's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Punten 1 en 2 vandaag aan den lijve ondervonden. Boekte voor 10 april een dagje Antwerpen met mijn dochter (19) met de Thalys. Prijs voor mij: 39, voor dochter 35. Nog aan de prijs, maar dan heb je ook wat. Boek ik mijn kaartje: netjes 39 euro en afgeboekt per iDeal. Boek ik kaartje voor dochter: wordt er 49 euro gevraagd! Pleister op de wonde was, dat de dame, die ik aan de telefoon kreeg begrip had voor de situatie, maar ze kon niet verder gaan dan restitutie van die 39 euro.
EN HET IS ZO SIMPEL (anno 2013...):
- TOON hoeveel tickets er nog zijn voor het NoFlex tarief
- Maak het mogelijk verschillende kaartjes in 1 slag te bestellen.
Ik ken geen een webwinkel waar je ieder product afzonderlijk moet bestellen en afrekenen.
Welke webprutsers er achter die HiSpeed site zitten.... of zou het opzet zijn?
Laast bewerkt: 1 jaar 1 maand geleden door Swinden.

Re: Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 1 maand geleden #5799

Het is echt ver-schrik-ke-lijk! Ik kan nog wel 30 irritaties benoemen. :sick: Al willen ze zorgen dat we steeds meer de auto pakken, dan wordt dat vanuit de overheid goed geregeld. Als de bedoeling is minder mensen te laten rijden, dan snap ik niet waar ze mee bezig zijn :blink:
Laast bewerkt: 1 jaar 1 maand geleden door Thomas. Reden: Link verwijderd

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 1 maand geleden #5806

• SytseA
  • SytseA's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik heb NS-internationaal (de "popi" naam HiSpeed krijg ik niet uit mijn pen en mond) allang de rug toegekeerd.
Ik heb overigens makkelijk praten want mijn werk is in Leiden, op fietsafstand van de Treinreiswinkel in de Breestraat.

Misschien een tip(voor wat het waard is):
de hoogst enkele keer dat ik toch iets moet regelen met NS-internationaal doe ik dat op een plaats waar ik relatief het minste last heb van de integrale hufterigheid die er van deze organisatie uitgaat (ook aan de balie !), nl. op Schiphol (ook weer makkelijk praten, een kwartiertje met de trein vanaf mijn werk).

Op Schiphol hangt er nl. nog de verplichte glimlach van "Welcome to the Netherlands" en daar kan ik als gewoon Nederlands kaartje-koper een beetje op meeliften.

Met groet,
Sytse Altena
te Zoetermeer

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 1 maand geleden #5807

• Rene
  • Rene's Profielfoto
  • Afwezig
  • Gold Boarder
  • Ontvangen bedankjes 26
Ik doe al jaren niets meer met "Hispeed"...........
Alles gaat bij mij uit principe via db.de, en waar dat niet kan via een andere buitenlandse maatschappij, maar zeker niet via arrogant en duur Hispeed.

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 1 jaar 1 maand geleden #5896

• melis
  • melis's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik vind het sowieso raar dat je extra moet betalen voor een snelle verbinding, alle verbindingen moeten toch snel zijn.... Ze maken het OV al duur genoeg

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 10 maanden 1 week geleden #6148

• iMark
  • iMark's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ik mis nog een punt in de opsomming.
Vandaag is er niets te zien op de website over de overstromingen in Duitsland en de gevolgen voor het treinverkeer. Zo rijden IC's van Amsterdam naar Berlijn maar tot Hannover.
De website van DB geeft uitgebreide informatie maar NSLowspeed zwijgt in alle talen. Wel wordt er wat (foutieve) informatie gegeven op de twitterfeed.

Dus belangrijk punt van aandacht: het publiceren van verstoringen in het buitenland.

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 10 maanden 1 week geleden #6149

• Jos
  • Jos's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
  • Ontvangen bedankjes 122
iMark schreef :
Vandaag is er niets te zien op de website over de overstromingen in Duitsland en de gevolgen voor het treinverkeer.
Gisteren ook niet want toen lag de HiSpeed-website voor de verandering weer eens de hele dag plat.

Top 10 van irritaties aan de NS Hispeed website 10 maanden 1 week geleden #6162

• iMark
  • iMark's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ze zijn wakker geworden bij NSLospeed:

Dijkdoorbraak Duitsland

Door een dijkdoorbraak als gevolg van de weersomstandigheden in Duitsland rijdt InterCity Berlijn tussen Amsterdam en Berlijn tot nader order niet verder dan Hannover Hbf. Reizigers kunnen in Hannover Hbf overstappen op een ICE-trein naar Berlijn. Houd rekening met een vertraging van 60 tot 120 minuten.
Voor reizen verder dan Hannover adviseren we u uw reis uit te stellen of te annuleren indien mogelijk. Tickets voor 10 en 11 juni kunnen omgeboekt of geannuleerd worden. Neem hiervoor contact op met uw verkooppunt of bel NS Hispeed Telesales: 0900-9296 (€0,35 per minuut).

Dit bericht is geplaatst op maandag 10 juni om 16:30 u

Ze hebben blijkbaar een dag nodig gehad om berichtgeving van DB te begrijpen en te vertalen.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tiijd voor maken pagina: 0.523 seconden
Gemaakt door Kunena

© Reizigersvereniging Rover | Colofon website
Ontwerp en techniek door AlexIT