Grote foto met reizigers

Inloggen Registreren

Log in op je profiel

Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Herinner mij

Maak een profiel aan

Velden met een ster (*) zijn verplicht.
Naam *
Gebruikersnaam *
Wachtwoord *
Bevestig wachtwoord *
Email *
Bevestig email *
Hoeveel is 20 + 15?

Navigatie


De week na de sneeuwbui

calamiteitNS rijdt ook maandag en mogelijk de dagen daarna nog een uitgedunde dienstregeling, met minder Intercity’s, Sprinters en Fyra’s in de brede Randstad (vooral daar waar normaal 15-minutendiensten worden geboden). Op drukke trajecten en tijdstippen zullen de resterende treinen daardoor nog voller zijn dan normaal. Thuis werken of de spits mijden lijkt het verstandigst, voor wie die mogelijkheid heeft.  De Fyra-treinen die nog wel rijden zijn toeslagvrij. NS hanteert voor de dagen met een uitgedunde dienstregeling de gewone regeling Geld Terug bij Vertraging, waarbij reizigers kunnen uitgaan van de vertraging ten opzichte van de normale dienstregeling.

Reizigers die de afgelopen dagen door NS niet op hun bestemming konden worden gebracht, kunnen de kosten die zij hebben moeten maken om daar toch te komen (taxi, ophalen met auto) van NS vergoed krijgen. Kruidvat-dagkaarten blijven drie weken langer geldig, d.w.z. in de weekeinden van 11/12 februari, 18/19 februari en 25/26 februari (ook bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia).

Rover is tevreden over de compensatie van gedupeerde reizigers. Dat kunnen we uiteraard niet zeggen over het inkrimpen van de dienstregeling op een werkdag. De trein zal zijn vervoerstaak niet voor alle reizigers kunnen vervullen. Het KNMI verwacht voor de nacht van maandag op dinsdag 13 tot 15 graden vorst, en komend weekend vergelijkbare waarden. Dat mag niet telkens opnieuw tot ingekrompen dienstregelingen of chaos leiden.

Een onafhankelijk onderzoek is noodzakelijk, omdat de uit eerdere winters getrokken lessen kennelijk toch niet afdoende zijn geweest. Hierbij zal gekeken moeten worden naar de infrastructuur, de besluitvorming en werkprocessen bij ProRail en NS en uiteraard ook weer naar de informatie voor de reizigers.

Meer informatie
Een duidelijk overzicht van de nooddienstregeling is te vinden op treinreiziger.nl, via deze link. Bel voor goede reisinformatie met 9292, de reisadviseurs zijn van de aanpassingen in de dienstregeling op de hoogte. Met een mobiel werkt actuele vertrektijden per station opvragen bij 9292 goed: voer via m.9292.nl het vertrekstation of bushalte in en er wordt getoond wat wel, niet of met vertraging rijdt. Voor de reguliere 9292-website adviseert de organisatie het volgende: voor actuele trein-vertrektijden per station, vraag dan een reisadvies op en klik op de stationsnaam. Of ga rechtstreeks gaan naar http://9292.nl/station-utrecht-centraal of bijvoorbeeld http://9292.nl/station-amsterdam-centraal.

 

Bekijk hier ook de ingezonden foto's van het hachelijke avontuur dat treireizen de afgelopen dagen werd. 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

© Reizigersvereniging Rover | Colofon website
Ontwerp en techniek door AlexIT