ALLEEN ONLINE
De Reiziger Digitaal, editie 2 van 2022
ALLEEN ONLINE
Het zit niet mee met de spoorlijn Nijmegen – Roermond. De geplande elektrificatie liep al meerdere keren vertraging op, met de mogelijk nadelige gevolgen voor reizigers. Nu is het de oorlog in Oekraïne die roet in het eten gooit. Rover-Limburg pleit voor een andere oplossing.
Toen er in december eindelijk een regeerakkoord was, lag De Reiziger al bijna op de drukpersen. Toch is het nog steeds interessant om te zien welke plannen het akkoord bevat voor het OV.
In 2024 gaat de nieuwe concessie van start op het hoofdrailnet, het grootste deel van het Nederlandse spoor. Rover vroeg reizigers wat zij belangrijk vinden.
Waren er vroeger alleen maar busboekjes en de vertrekstaten op de haltes, nu zijn er veel meer manieren om te weten te komen wanneer de bus of de trein rijdt.
Lightrail in het Westland? Voorlopig komt het er nog niet van, valt te concluderen uit nieuw onderzoek. De wethouder wil juist opschieten.
Voorjaar 2022. Het is weer tijd om erop uit te trekken. De Reiziger reikt enkele ideeën aan voor gevarieerde uitstapjes door heel Nederland.
Eropuit zonder kilometertarief? Bekijk één van de vele dagkaarten.
In eigen land is nog zoveel te ontdekken! Hopend op een mooie herfst zoeken we de trips vooral in de buitenlucht.
Van alle middelen voor openbaar vervoer zijn – in het algemeen – de bussen het best toegankelijk voor reizigers met een lichamelijke beperking.
Vervoer is openbaar wanneer iedereen er gebruik van kan maken. Er is al veel mogelijk, maar het kan nog beter.
Frances nam een inefficiënte route naar Stuttgart en deed leuke contacten op
Het OV in Sauerland kan een uitdaging zijn, zeker als de hond meereist.
Frances reisde een dagje naar Frankfurt en bracht een bezoekje aan de Messe
Heeft de ‘groet-etiquette’ in bus en tram geleden onder de coronacrisis? Onze collega’s van Magazine Personenvervoer gingen op onderzoek uit.
Deze keer geen eigen wandeling, maar een review van een bestaande wandelroute.
Zuid-Limburg. Je stapt maar ergens uit de trein of de bus en het is al snel feest.
Kijk eens uit het treinraam op traject Breda - Dordrecht
Onderweg laten we het Overijsselse en Drentse landschap aan ons voorbij glijden, met ter afwisseling enkele opmerkelijke vaarwegen, fabrieken en rijksmonumenten.
Van Blijdorp tot Mondriaan: deze keer reizen we van Den Haag naar Rotterdam Centraal
Een kijkje in de werkzaamheden van een Rocov-lid in Hilversum
ALLEEN ONLINE:
Editie mei 2022
Artikelen uit eerdere jaargangen van het online blad
Al 63 jaar draagt de buslijn over de Utrechtse Heuvelrug van Utrecht naar Wageningen het lijnnummer 50.
Woonwijken, industrie en haventerreinen. Dat is wat je tegenkomt tussen Middelburg, Terneuzen en Gent.
De meeste kilometers rijdt deze lijn 50 op de autosnelweg. De lijn heeft het moeilijk in coronatijd.
De hoofdsteden van de provincies Drenthe en Groningen worden door een lijn 50 met elkaar verbonden.
Rover Jong laat zien welke resultaten een creatief idee en een dosis enthousiasme kunnen opleveren. Inmiddels is Rover weer hard op zoek naar jongeren die dit ook in huis hebben!
Dat consumentenorganisaties zo’n beetje overal over mee kunnen praten spreekt niet vanzelf. Hoe begon dat eigenlijk?
Een belangrijke plek waar Rover voor de reizigersbelangen opkomt is het Rocov. Wie zijn nu de mensen die daar het werk doen?
Rover bestaat 50 jaar. In deze laatste editie van de jubileumrubriek vragen we twee Rover-voorzitters om terug te kijken en een blik in de toekomst te werpen.
In Zeeland werkt men aan nieuwe vormen van openbaar vervoer onder de (werk)titel Slimme Mobiliteit. We spraken erover met Maurice Buuron en Steven Meerburg, de medewerkers van de provincie die de nieuwe opzet vorm moeten geven.
Thalys viert dit jaar de 25e verjaardag. Trainmanager Perry Tak werkt 20 jaar aan boord van de hogesnelheidstrein en viert daarmee een eigen jubileum. ‘Het leukste blijft het contact met de mensen.’
Tijdelijk spoednummer:
06-57497662