• Home
  • Nieuws afdeling Arnhem-Nijmegen

Rover Arnhem-Nijmegen

24
oktober
2016

Minder bussen Wijchen - Nijmegen Lent

Wijchen01Hermes wil tijdens de daluren in de ochtend en op zaterdagen het aantal ritten per uur halveren op de buslijnen 13 en 15 tussen Wijchen en Nijmegen Lent. Als reden noemt de busvervoerder dat er elk kwartier een trein gaat tussen beide plaatsen. Rover Nijmegen is erg verbaasd en ziet niets in de frequentieverlaging.

18
oktober
2016

OV-poortjes op station Nijmegen

Poortjes02Reizigers kunnen sinds vorige week de OV-poortjes op het hoofdstation in Nijmegen gebruiken. Bij de in- en uitgang van het station naast het ROC-gebouw en in de verkeerstunnel staan hoge poortjes. Op het binnenplein van het station voor het eerste perron staan lage poortjes. Met ingang van de nieuwe dienstregeling op 11 december gaan de OV-poortjes dicht.

11
augustus
2016

Verwarring door Hoogzomerdienstregeling

hoogzomerdienst2Veel reizigers in Nijmegen weten niet waar ze aan toe zijn nu Breng een Hoogzomerdienstregeling    in het leven heeft geroepen. Dat blijkt uit het meldpunt van Rover Nijmegen, waar tientallen klachten binnenkwamen. De meest gehoorde klacht is onduidelijkheid over de dienstregeling wegens gebrekkige informatievoorziening.

22
juli
2016

Meldpunt Hoogzomerdienstregeling Breng

meldpunt01Rover Nijmegen is gestart met een meldpunt voor reizigers die klachten ondervinden van de 'Hoogzomerdienstregeling' die busvervoerder Breng gaat invoeren. Van 24 juli tot 4 september rijden de meeste buslijnen, ook in de spits, om het half uur in plaats van om het kwartier. Enkele lijnen krijgen zelfs een uur- in plaats van een halfuurdienst.

14
juli
2016

Nieuwe bushalte Veur-Lent

veurlent01Net op tijd voor de Vierdaagse-feesten is het busvervoerder Breng en de gemeente Nijmegen gelukt om de bushalte Veur-Lent te openen. Vanaf de nieuwe halte op de verlengde Waalbrug zijn mooie wandelingen te maken langs de nevengeul. Naar het stadseiland met een prachtig uitzicht op Nijmegen. En over de Bemmelse- en Oudedijk langs fraaie natuur.

08
juli
2016

Hoogzomerdienst Breng is dieptepunt

hoogzomerdienst2Rover Nijmegen is zeer ontstemd over de 'Hoogzomerdienstregeling' die busvervoerder Breng gaat invoeren. Van 24 juli tot 4 september rijden de meeste buslijnen, ook in de spits, om het half uur in plaats van om het kwartier. Enkele lijnen krijgen zelfs een uur- in plaats van een halfuurdienst.

08
juli
2016

Reizigers willen dat bus in centrum blijft

binnenstad1In het Nijmeegse centrum rijden al een aantal weken geen bussen van Breng door de herinrichting van de Bloemerstraat en de Smetiusstraat. Rover Nijmegen hield er een enquête over. Meer dan de helft van de reizigers ging minder vaak met de bus naar het centrum. Ruim een derde pakte de fiets of ging lopen. De meeste reizigers willen dat de bus door de binnenstad blijft rijden.

10
juni
2016

Vragenlijst over bussen door centrum

buscentrum3In het Nijmeegse centrum rijden al een aantal weken geen bussen van Breng. Door de verbouwing van de Bloemerstraat en de Smetiusstraat is op die plek voor het verkeer maar één rijstrook beschikbaar. De bussen worden omgeleid. Rover Nijmegen wil graag weten of busreizigers veel last hebben van de omleidingen. En wat ze ervan vinden als de gemeente in de toekomst de bussen definitief uit een deel van het centrum zou weren. Daarvoor is een vragenlijst opgesteld.

18
mei
2016

In Beeld: OV in de Waalstad

IB05

Deel twee van de serie In Beeld. Opvallende plaatjes over het openbaar vervoer in Nijmegen en omstreken. NS-station Lent heeft aan de zuidzijde nog steeds oude fietsenrekken. In Wijchen komt er voorlopig geen spoortunnel. Op het stationsplein in Nijmegen is de trap naar de Tunnelweg flink in verval. En een wachthuisje is een van de weinige overblijfselen van de elektrische tram in de Waalstad.

 

13
april
2016

Getest: Flixbus Nijmegen - Parijs

Flixbus01Naar de Lichtstad. Gewoon vanuit Nijmegen met de Flixbus! Een lid van Rover Nijmegen nam de proef op de som. Lees hier zijn ervaringen.

23
maart
2016

Kwartierdienst Breng in zomer moet blijven

umcbus

Rover Nijmegen is zeer verbaasd over de nieuwe plannen van busmaatschappij Breng. Het vervoerbedrijf wil in de zomervakantie op de meeste buslijnen een halfuursdienst gaan rijden in plaats van om het kwartier. Breng sneed met de invoering van de nieuwe dienstregeling in december al flink in de buslijnen. Een reeks nieuwe bezuinigingen is voor Rover Nijmegen onaanvaardbaar.

17
maart
2016

In Beeld: OV in de Waalstad

Inbeeld2

Een nieuwe rubriek op deze website. Opvallende plaatjes over het openbaar vervoer in Nijmegen en omstreken. Vier foto's deze keer. De onverwoestbare kracht van de Mat '64. Een vervallen bushokje uit de jaren vijftig in Doornik. Een seinhuisje uit dezelfde tijd in de Waalstad wacht nog steeds op een nieuwe bestemming. En studenten hoeven op station Nijmegen Heyendaal niet meer in het zand te staan.

12
februari
2016

Nieuwe fietsenstallingen station Elst

Elst1

Op NS-station Elst zijn aan beide zijden van het spoor nieuwe fietsenstallingen geplaatst. Het werk aan de onderdoorgangen is in volle gang. Aan de kant van het nieuwe NS-station komt een tunnel voor voetgangers en fietsers. Bij de P&R garage verschijnt een tunnel voor het snelverkeer. Eind dit jaar moeten die klaar zijn. Rover Nijmegen e.o. is blij met de vernieuwingen maar heeft nog een aantal wensen.

 

30
januari
2016

2017: zes Intercity's en vier Sprinters

StoptrW

Zes Intercity's en vier Sprinters per uur tussen Nijmegen en Arnhem. Dat wil NS in de nieuwe dienstregeling voor 2017. De IJssellijn, de Intercity van Zwolle naar Roosendaal, wordt versneld. Door het aanpassen van de stoptreinen blijven er vier Sprinters per uur rijden tussen de Gelderse steden. Wijchen krijgt overdag ook vier in plaats van de huidige twee stoptreinen. Reizigers hoeven minder over te stappen.

08
januari
2016

Maaslijn gaat op de schop

Nijmegen Heyendaal I

De Maaslijn, de treinverbinding tussen Nijmegen en Roermond, wordt verbeterd. Het traject is grotendeels enkel spoor. Dat zorgt voor veel vertragingen. Er komen op vier plekken spoorverdubbelingen. In totaal zo'n vijftien kilometer. Spoorbogen, wissels en de beveiliging bij overwegen worden aangepast zodat de trein sneller kan rijden. De hele spoorlijn komt 'onder de draad'. In 2020 zorgen de verbeteringen voor een robuustere dienstregeling, betere aansluitingen in Nijmegen, Venlo en Roermond en een reistijdwinst van vier minuten.

<<  1 [23  >>