Verstoring NS: Rover wil de prioriteit bij de reiziger

Zondag 3 april reden er door een storing aan het planningssysteem van NS het grootste gedeelte van de dag geen NS-treinen. Gebrek aan reisinformatie en het ontbreken van een goed noodplan veroorzaakten groot ongemak voor de reizigers. Rover is erg ontstemd over deze situatie en wil dat de prioriteit weer bij de reiziger wordt gelegd: “Wij constateren dat er voldoende materieel en personeel beschikbaar was en dat alle spoorbeveiliging werkte. Waar een wil is, is een spoorweg!

Om zo’n situatie in de toekomst te voorkomen heeft Rover namens de reiziger bij NS om een onafhankelijke evaluatie gevraagd. Die draait om de snelheid waarmee de treindienst weer gedeeltelijk of geheel opgestart kan worden en het inrichten van effectieve werkprocedures voor nooddienstregelingen. Rover wil dat de reiziger bij een verstoring weer zo snel mogelijk kan reizen.

Reizigers wisten door gebrek aan goede reisinformatie tijdens de storing niet waar zij aan toe waren. Ook werden zij niet goed geïnformeerd werden over reismogelijkheden met andere trein- en busvervoerders. Voor de reizigers die zondag zijn gestrand door deze storing hebben wij de passagiersrechten op een rij gezet. Deze zijn in dit artikel terug te lezen. Wij hebben NS opgeroepen om maximaal coulant te zijn in deze situatie.  

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons