Skip to main content

Rover teleurgesteld door verdwijnen loket op station Heerlen

Het kopen van een treinkaartje is voor bepaalde reizigers op station Heerlen een stuk lastiger geworden. Het vernieuwde station heeft geen ticketbalie en ook de kaartautomaat van de Deutsche Bahn is verdwenen. Rover-Limburg is teleurgesteld.

De officiële opening van het vernieuwde station Heerlen is pas op 31 augustus, maar sinds deze maandag kunnen reizigers al van het bijna voltooide station gebruikmaken. Reizigers in Heerlen hebben met de nieuwbouw een mooi station gekregen met een stationshuiskamer, rond het station zullen de komende tijd de nodige horecavoorzieningen worden gerealiseerd. Het loket voor tickets en service zijn de reizigers in Heerlen echter kwijtgeraakt. Wel is er een informatiebalie aanwezig in het nieuwe station, maar deze is niet de hele dag bemand.

Rover-Limburg baalt van de afwezigheid van het ticketloket. “Een ticketbalie is een onmisbare service voor reizigers”, stelt Kees Braam van Rover-Limburg. De Rover-afdeling had er eigenlijk op gerekend dat NS en Arriva gezamenlijk een loketruimte zouden bemensen op het nieuwe station, een voorziening die wel op stations Maastricht en Roermond te vinden is.

Ook de kaartautomaat van de Deutsche Bahn is niet teruggekeerd. Reizigers naar Duitsland kunnen wel terecht bij de kaartautomaat van Arriva en NS voor de meest gangbare tickets. “Niet alleen kan de internationale reiziger in Heerlen dus niet meer terecht bij het loket, de kaartautomaat heeft ook maar een beperkt assortiment”, concludeert Kees Braam. Voor afwijkende bestemmingen zijn reizigers nu aangewezen op verkoop via Internet of het loket van Arriva op het busstation.

Internationaal, Toegankelijkheid, Betaalwijzen, Limburg, Afdelingsnieuws