Reizigers naar IJzendijke betalen te veel

Reizigers die met de bus van Connexxion naar het Zeeuwsvlaamse IJzendijke reizen betalen sinds 4 februari mogelijk te veel als ze op saldo reizen met de OV-chipkaart. Hiervoor waarschuwt Rover-afdeling Zeeland. Reizigers moeten vervolgens zelf achter hun geld aan. De bushalte in IJzendijke is tijdelijk verplaatst. Sindsdien betalen veel reizigers van en naar deze halte te veel, omdat de apparatuur...

Tarieven, Betaalwijzen, Zeeland, Afdelingsnieuws

Lees meer

“Opvolger OV-chipkaart moet aan aantal eisen voldoen”

Schaf de OV-chipkaart niet af totdat de nieuwe betaalmiddelen in het openbaar vervoer aan alle wensen voldoen. Hiervoor waarschuwt Reizigersvereniging Rover. Samen met een aantal andere consumentenorganisaties heeft Rover een manifest gepresenteerd met hierin een aantal verwachtingen voor de opvolger voor de OV-chipkaart. Donderdag 14 februari hebben vervoersbedrijven, het Ministerie IenW en...

Betaalwijzen

Lees meer

"Met OV-chipkaart betaal je niet altijd het juiste bedrag"

Reizigers in het openbaar vervoer kunnen er niet blindelings vanuit gaan dat bij transacties met een OV-chipkaart het juiste bedrag in rekening wordt gebracht. Hierbij kunnen nog altijd fouten optreden, zo blijkt uit meldingen van reizigers. Het OV loket vindt dat OV-bedrijven de verantwoordelijkheid om transacties online te controleren soms teveel afschuiven op reizigers. In de nieuwste kwartaalrapportage...

Betaalwijzen, OV ombudsman

Lees meer

Rover blijft hameren op één keer in- en uitchecken

Het steeds in- en uitchecken bij een overstap naar een andere vervoerder, het “omchecken”, is vijftien jaar na introductie van de OV-chipkaart bij Rover nog steeds een doorn in het oog. Dit obstakel voor de reiziger moet snel worden weggenomen, stelt de reizigersvereniging. Vandaag werd door de Staatssecretaris bekend gemaakt dat in het huidige systeem het ‘enkelvoudig in- en uitchecken’ er...

Politiek en lobby, Betaalwijzen

Lees meer

Rekening voor abonnementhouder door storing bij Arriva

Rover wil dat Arriva pro-actief gaat handelen in het compenseren van reizigers die afgelopen zaterdag door een systeemfout te veel moesten betalen. Zaterdag 7 juli is er een probleem geweest met het OV-chipkaartsysteem van Arriva, waardoor ten onrechte saldo is afgeschreven bij treinreizigers die gratis reisden met een Weekend Vrij-abonnement. Reizigers die toevallig onvoldoende saldo hadden...

Klantenservice

Lees meer

Protesten tegen NS-balietoeslag bij saldo laden

Per 2 juli 2018 wil NS €0,50 in rekening brengen bij klanten die aan de balie saldo op hun OV-chipkaart laden. FNV en baliemedewerkers protesteren tegen de klantonvriendelijke maatregel en ook veel reizigers reageren kwaad. Ook Rover heeft al eerder NS ontraden dit te doen. NS wil naar eigen zeggen de wachttijden aan de service- en verkoopbalies minderen door reizigers te ontmoedigen voor “eenvoudigere”...

Tarieven, Betaalwijzen

Lees meer

OV-chip mobiel mislukt

Translink stopt op 15 juni met OV-chip mobiel. Het idee was aardig: je telefoon gebruiken als OV-chipkaart en altijd je in-/uitcheckstatus kunnen controleren. De realiteit viel tegen: slechts een beperkt aantal telefoontypen was geschikt, de installatieprocedure was rampzalig en je kon er alleen vol tarief mee reizen. Gebruikers die daar allemaal mee konden leven waren volgens Translink in meerderheid...

Betaalwijzen

Lees meer

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons