Blog: vanaf nu Formule 1-snelheid

De OV-sector staat niet bekend om het snel realiseren van plannen. ProRail is daar zeker geen uitzondering op. Projecten zoals het uitbreiden van infrastructuur of het bouwen van een nieuw perron, moeten jaren vooraf worden gepland. En het plan kan nog niet eens worden uitgedacht voordat er geld beschikbaar is voor de uitvoering. Twaalf treinen per uur zijn er volgens de NS nodig om de reiziger...

Infrastructuur, Blog, Politiek en lobby

Lees meer

Rover wil reizigersplan bij grote storingen

Rover wil dat er een reizigersprotocol komt dat in werking treed bij grote storingen op het spoor. In zo’n noodplan moet aandacht zijn voor opvang van reizigers, informatievoorziening en afspraken over alternatief vervoer. Dinsdagavond was de wijde omgeving van Amsterdam per spoor compleet onbereikbaar. Ondanks de vele gestrande reizigers kwam er slechts een handvol klachten binnen bij Rover....

Reisinformatie, Infrastructuur, Dienstuitvoering

Lees meer

Gebruikers regionaal OV opnieuw iets positiever

Het klantoordeel over het regionale OV is voor het zesde achtereenvolgende jaar gestegen. Tien jaar geleden gaven de reizigers gemiddeld nog een 7,0 voor bus, tram, metro, regionale trein en veerdienst, in 2017 is dat opgelopen naar ruim 7,6. Dat blijkt uit de vandaag bekendgemaakte jaarlijkse OV-Klantenbarometer van CROW-KpVV. Na het traditioneel hoge oordeel voor de Friese Waddeneilanden...

Dienstuitvoering

Lees meer

OV loket waarschuwt voor schaduwkanten flexibel OV

Flexibele vormen van openbaar vervoer, zoals busjes die op afroep komen of variabele routes rijden, zijn voor reizigers lang niet altijd een verbetering. Het OV loket waarschuwt dan ook voor een te weinig doordachte, brede introductie van vormen van vraag-gestuurd openbaar vervoer. Het OV loket signaleert in een rapportage over het vierde kwartaal van 2017 dat OV-bedrijven, in overleg met hun...

Tarieven, OV ombudsman

Lees meer

Rover wil oplossing voor lange wachttijden NS Klantenservice

Rover wil van NS weten waarom meerdere reizigers onacceptabel lang moeten wachten op een reactie van de NS-klantenservice. Vooral de behandeling van restitutieclaims en antwoorden op emails van reizigers laten in sommige gevallen vele weken tot zelfs maanden op zich wachten. NS laat via diverse kanalen weten een grote achterstand te hebben bij het afhandelen van brief- en emailverkeer. NS adviseert...

Klantenservice

Lees meer

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons