‘OV-bedrijven moeten inzetten op betere communicatie’

OV-bedrijven moeten beter communiceren met hun reizigers als er vertragingen optreden of diensten uitvallen. Ook de informatievoorziening over de algemene voorwaarden van OV-abonnementen kan beter. Dit schrijft de OV ombudsman in zijn rapportage over het tweede kwartaal van dit jaar. Hoewel de gemiddelde reiziger het openbaar vervoer in Nederland een ruime voldoende geeft, blijft communicatie...

Reisinformatie, Klantenservice, OV ombudsman

Lees meer

Blog: fiets-informatie voor de OV-reiziger

OV-reizigers zijn vaak ook fietsers. Gemiddeld komt 50 procent van de reizigers met de fiets naar het station. NS meldde afgelopen week dat er weer een gigantische groei in het gebruik van de OV-Fiets te zien is. Onderzoek toont aan dat reizigers vaak bereid zijn om te fietsen naar een iets verder gelegen bushalte als daar meer bussen rijden. Daarom is het van groot belang dat er goede fietsvoorzieningen...

Reisinformatie, Blog, Politiek en lobby, Fiets

Lees meer

Papieren spoorboekje weer in de winkel

Het papieren spoorboekje van Treinreiziger.nl en Rover, met daarin treindienstregeling 2019, is te koop bij de AKO-boekwinkels op het station. Treinreiziger.nl en Rover geven sinds 2013 een papieren spoorboekje uit. Het spoorboekje bevat dienstregeling 2019 van alle vervoersbedrijven en handige informatie over onder meer NS-abonnementen, de OV-chipkaart en contactgegevens van treinbedrijven....

Publicaties

Lees meer

Nog steeds klachten over defecte reisinformatieschermen

Lege of “bevroren” reisinformatieschermen blijven nog steeds veel aanwezig op de stations. De problemen worden door NS en ProRail aangepakt, maar op een aantal stations laat een oplossing nog op zich wachten. Dit najaar was het op vele stations nog aan de orde van de dag: reisinformatieschermen die geen of verouderde reisinformatie tonen. Verwarrend voor de reiziger. De reactie van NS en ProRail...

Reisinformatie

Lees meer

Defecte reisinformatieschermen worden aangepakt

Vanaf volgende week worden de defecten in diverse reisinformatieschermen op stations opgelost. Die toezegging heeft ProRail gedaan aan Rover, die het onderwerp in een memo aankaartte. Rover ontvangt momenteel veel klachten over defecte reisinformatieschermen op diverse stations. Er zijn dagen dat alles goed lijkt te werken maar ook dagen dat op één station tien of meer schermen geen of...

Reisinformatie

Lees meer

Weer treinen zoek in NS-reisinformatie

Nog maar een week nadat reizigers van en naar Duitsland werden verrast door een omgeleide ICE, constateert Rover dat er weer treinen op mysterieuze wijze uit de NS-reisplanner zijn verdwenen. Deze keer is de verrassing weggelegd voor reizigers rond Voorschoten op zaterdag 21 april. Voor zaterdag 21 april toont de NS-Reisplanner geen reismogelijkheden van/naar De...

Reisinformatie

Lees meer

Weer onduidelijkheid over treinen naar Duitsland

Reizigers naar Duitsland kunnen deze weken voor een onaangename verrassing komen te staan: de ICE van en naar Keulen wordt omgeleid en stopt daardoor niet op een aantal stations, waaronder Arnhem en Düsseldorf. Op de websites van NS en NS International wordt al dagenlang gezwegen over deze afwijking. Rover heeft NS om opheldering gevraagd. Vorige week werden reizigers tussen Amsterdam, Amersfoort,...

Reisinformatie, Internationaal

Lees meer

Veranderingen bij vertrekschermen stations

Treinreizigers zullen vanaf woensdag 21 maart misschien merken dat de vertrektijdschermen op de stations anders omgaan met geplande afwijkingen in de treinenloop. Als er door vooraf bekende werkzaamheden minder treinen rijden, zullen de geschrapte treinen voortaan niet meer op de schermen staan, telkens met de tekst ‘rijdt niet’. Dat laat meer ruimte over voor de treinen die wél rijden op zo’n...

Reisinformatie

Lees meer

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons