Minder treinen door logistieke problemen: “kom in ieder geval met correctie reisinformatie”

Een probleem is moeilijk te managen, maar de overlast valt soms wel wat te beperken. Nu het treinverkeer incidenteel door ProRail wordt uitgedund bij personeelsgebrek, wil Rover dat er ten minste aandacht komt voor het geven van correcte reisinformatie. Dat stelt Rover tegenover ProRail in een reactie op de logistieke problemen woensdag.

Door personeelstekort op de verkeersleidingspost in Utrecht reden vandaag tijdelijk minder treinen op verschillende trajecten. ProRail kampt naar eigen zeggen met zo’n groot personeelstekort dat één afmelding al gevolgen kan hebben. Het is dan ook niet de eerste keer dit jaar dat er treinen geschrapt worden wegens personeelsproblemen.

Rover vindt de situatie heel vervelend en stelt dat dit hoge aandacht verdient binnen ProRail. Daarnaast wijst Rover op enkele grote fouten in de reisinformatie. Zo stelde ProRail onder meer dat er minder Intercity’s reden tussen Amersfoort en Amsterdam terwijl er in de praktijk helemaal geen Intercity’s reden. Ook de vorige keer dat dit probleem speelde, was de reisinformatie gebrekkig.

“Een reiziger wordt nu dubbel gedupeerd, eerst met de uitval van de treindiensten daarna met onjuiste informatie. Kunnen jullie dit corrigeren en regelen dat dit een volgende keer wel goed gaat?” vraagt Rover-directeur Freek Bos aan ProRail. Over de situatie wordt verder overlegd tussen ProRail en de consumentenorganisaties.

Reisinformatie

banner word lid

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons