Skip to main content

Liften stations De Vink en Lombardijen langer buiten gebruik

De vernieuwing van de liften op stations De Vink (2 liften) en Rotterdam Lombardijen (4 liften) loopt vertraging op vanwege langere productie- en levertijden en een tekort aan gespecialiseerde medewerkers. Dat heeft ProRail laten weten. Voor reizigers die hierdoor moeten omreizen, worden taxikosten vergoed.

De liften op de stations worden vervangen omdat de levensduur bijna ten einde is. Lift 1 naar de sporen 1 en 2 op station De Vink zou begin december klaar moeten zijn. Dit wordt nu pas eind april 2022. Om de overlast te beperken is afgesproken dat lift 2 naar de sporen 3 en 4 pas gesloopt wordt als lift 1 naar de sporen 1 en 2 weer in dienst is. Zo is er tijdens de werkzaamheden steeds één lift wel beschikbaar. De liften op station Lombardijen zijn eind mei 2022 klaar in plaats van in maart 2022.

Reizigers die afhankelijk zijn van de lift om op de perrons te komen, zijn afhankelijk van alternatief vervoer. Zij kunnen ook gebruikmaken van de taxi via de NS Klantenservice, telefoonnummer 030 – 235 78 22. Deze staat dan op de afgesproken tijd klaar om naar het eerstvolgende toegankelijke station te brengen. De taxikosten worden door ProRail vergoed.

Rover krijgt de laatste tijd veel klachten over de lange tijden dat liften buiten gebruik zijn. Rover heeft er bij ProRail op aangedrongen defecte liften binnen 24 te herstellen, middels preventief onderhoud defecten te voorkomen en voldoende onderdelen in voorraad te hebben.

Toegankelijkheid