Verenigingsblad De Reiziger editie mei 2023 is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat. Met in dit nummer onder meer de volgende artikelen:
Tips voor binnenlandse tripsLachend lonkt de lente, zachtjes zingt de zomer: het is weer tijd om eropuit te trekken. De Reiziger reikt enkele ideeën aan voor gevarieerde uitstapjes door heel Nederland.
Verdwenen haltes...
Gezocht: vrijwillig redactieleden De Reiziger Digitaal
Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk en draag je het OV een warm hart toe? Vind je het leuk om te schrijven over reiservaringen of je te verdiepen in de OV-wereld en hierover leuke artikelen te schrijven? Dan zijn we op zoek naar jou!
Reizigersvereniging Rover geeft drie keer per jaar het verenigingsblad De Reiziger uit voor onze leden en vrijwilligers. Daarnaast verschijnt er drie keer per jaar...
De Reiziger nummer 1 van 2023 is verschenen
Verenigingsblad De Reiziger nummer 1 van 2023 (februari) is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat. Met in dit speciale themanummer rond internationale reizen onder meer de volgende artikelen:
Met de Nightjet naar WenenHet kan weer, met de directe nachttrein van Amsterdam naar Innsbruck of Wenen. Zorgeloos met de kinderen instappen en de volgende morgen...
Klachtenloket Openbaar Vervoer bemiddelt bij OV-klachten vanaf 1 januari
Een onterechte boete gehad in de trein? Te veel betaald voor je busrit maar je krijgt je geld niet terug? Voor OV-klachten waarbij persoonlijke bemiddeling nodig is, kan de reiziger vanaf 1 januari terecht bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer. Hiermee wordt de huidige OV Ombudsman opgevolgd. Voor het indienen van een klacht bij Rover verandert verder niets.
Ontevreden over het openbaar vervoer?...
De Reiziger nummer 4 van 2022 is verschenen
Verenigingsblad De Reiziger nummer 4 van 2022 (oktober) is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat. De Reiziger verschijnt 4 keer per jaar zowel op papier als digitaal. Daarnaast verschijnt nog meerdere keren per jaar De Reiziger Digitaal met aanvullende artikelen.
In nummer 4 van De Reiziger onder meer de volgende onderwerpen:
Veel reizigersongemak...
Enquête: denk mee over de koers van Rover
Aan welke thema's zou Rover de komende jaren aandacht moeten besteden? Hoe vertegenwoordigen wij de reiziger in een veranderende wereld? Vul de enquête in!
De wereld verandert continu. Dat geldt ook voor de wereld van mobiliteit, al verandert deze niet snel genoeg om de maatschappelijke opgaven bij te benen. Voor Rover blijft er dan ook altijd werk aan de winkel. Maar wat moet onze prioriteit zijn?
Na...
De Reiziger nummer 3 van 2022 is verschenen
Verenigingsblad De Reiziger nummer 3 van 2022 (juli) is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat. De Reiziger verschijnt 4 keer per jaar zowel op papier als digitaal. Daarnaast verschijnt nog 4 keer per jaar De Reiziger Digitaal met aanvullende artikelen, alleen digitaal.
In nummer 3 van De Reiziger onder meer de volgende onderwerpen:
Corona: we merken...
Rover-Utrecht zoekt versterking
Heb je ideeën over hoe het openbaar vervoer in Utrecht beter kan? Altijd al mee willen praten over de nieuwe busdienstregeling? Wil je op de agenda zetten wat voor de Utrechtse reiziger belangrijk is? Laat dan je stem horen! Rover-Utrecht is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers.
Het werkgebied van afdeling Utrecht strekt zich uit over de stad en een groot deel van de provincie Utrecht, van Abcoude...
EPF-conferentie op 10 en 11 juni in Kopenhagen
De jaarlijkse conferentie van de European Passengers Federation (EPF) vindt op 10 en 11 juni plaats in Kopenhagen. Thema’s van de conferentie zijn onder meer groene mobiliteit en grensoverschrijdend reizen.
Belangenbehartigers, beleidsmakers en vertegenwoordiging vanuit de OV-sector in heel Europa komen tijdens de EPF-conferentie bij elkaar om innovatieve ideeën en verbeteringen van het OV...
De Reiziger nummer 2 van 2022 is verschenen
Verenigingsblad De Reiziger nummer 2 van 2022 (april) is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat. De Reiziger verschijnt 4 keer per jaar zowel op papier als digitaal. Daarnaast verschijnt nog 4 keer per jaar een online magazine met aanvullende artikelen, alleen digitaal.
In nummer 2 van De Reiziger onder meer de volgende onderwerpen:
Tips voor binnenlandse...
Nieuw: de Rover-thermosbeker voor reizigers
Vanaf vandaag is het assortiment van Rover uitgebreid met een prachtige rode thermosbeker. Hiermee kun je optimaal genieten van een lekkere warme koffie, thee of chocolademelk tijdens het reizen. Deze opvallende rode beker met het logo van Reizigersvereniging Rover zorgt dat je drank warm blijft en je je handen niet brandt. En bij meer dan 200 verkooppunten op stations, zoals de Kiosk, StationsHuiskamer,...
Bestuurslid Hans Ende overleden
Afgelopen weekend bereikte ons het droevige bericht dat bestuurslid Hans Ende is overleden. Nog maar kort geleden kreeg hij te horen dat hij aan onbehandelbare slokdarmkanker leed. Hans deed jarenlang vrijwilligerswerk voor Rover, onder meer in het ROCOV-Utrecht. Tot en met vorig jaar was hij actief als secretaris in het bestuur en daarna nog als dagelijks bestuurslid. Voor zijn inzet voor...
De Reiziger nummer 1 van 2022 is verschenen
Verenigingsblad De Reiziger nummer 1 van 2022 (januari) is verschenen en valt binnenkort zowel digitaal als op papier op de deurmat.
Het digitale blad is een aanvulling op het papieren blad. Lezers van het papieren blad blijven deze versie dus ook gewoon ontvangen. Lezers met een digitaal lidmaatschap ontvangen alleen het digitale blad.
In nummer 1 van De Reiziger onder meer de...
Verlopen OV-chipkaart? Doneer aan Rover!
Is je OV-chipkaart (bijna) verlopen en ga je écht geen moeite doen om het saldo terug te vragen? Geef dit dan niet aan de vervoersbedrijven cadeau: doneer de chipkaart aan Rover!
Rover ziet graag dat het saldo dat op verlopen OV-chipkaarten achterblijft, weer terugkomt bij de reiziger. Daarom is het op aandringen van Rover in het verleden al makkelijker gemaakt om het restsaldo terug te vragen...
Papieren spoorboekje uitverkocht
Het papieren spoorboekje is razendsnel uitverkocht. Daarmee zien Rover, Treinreiziger.nl en Treinposities.nl bevestigd dat er nog altijd veel behoefte is aan een compleet overzicht van de dienstregeling op papier.
Dit jaar was het spoorboekje exclusief te koop via OVshop.nl, waar het boekje binnen enkele dagen al grotendeels uitverkocht raakte. Het spoorboekje is dit jaar compleet vernieuwd. Dit...
Informatie over lidmaatschapscontributie
Het einde van het jaar is in zicht, voor veel Roverleden is dit het moment om de jaarlijkse contributie aan de vereniging te betalen. Dit jaar zijn er enkele veranderingen. Omdat wij duurzaamheid belangrijk vinden, zijn wij overbestapt naar de Triodos bank. Tevens biedt Rover vanaf nu de mogelijkheid om te betalen middels een automatische incasso.
De antwoorden op veelgestelde vragen over...
Oproep: wat vind jij van Rover? Vul de enquête in
Reizigersvereniging Rover bestaat dit jaar 50 jaar! Sinds 1971 zetten wij ons in voor aantrekkelijk openbaar vervoer voor iedereen. Een mooi moment om ook eens in de spiegel te kijken en te onderzoeken welke beelden er over ons leven en of wij nog voldoende aansluiten op de behoefte aan verbetering van het openbaar vervoer.
Wil je ons daar bij helpen? Vul dan de anonieme enquete in, dat kost ongeveer...