Skip to main content

“Declareer extra kosten door Schipholwerkzaamheden bij NS”

Rover roept reizigers die dit weekend extra kosten voor bus en metro hebben gemaakt wegens de werkzaamheden rond Schiphol, op om deze bij NS te declareren. NS heeft Rover toegezegd hier coulant mee om te gaan, echter wordt hier via de NS-website niet op gewezen.

Wegens grootschalige spoorwerkzaamheden rondom Schiphol waren veel treinreizigers het afgelopen weekend aangewezen op alternatief vervoer. Op een aantal trajecten had NS gezorgd voor vervangende bussen, op een aantal andere trajecten was de reiziger (deels) aangewezen op een reguliere lijnbus of metro. Informatie over extra kosten was aanvankelijk nergens te vinden, terwijl reizigers wel iets duurder uit konden zijn. Dit geldt met name voor abonnementhouders die bij NS gratis reizen, maar wel voor bus en metro moeten betalen.

Na opmerkingen van Rover heeft NS de informatie iets verbeterd door in de reisplanner expliciet te vermelden dat de rit met Rnet of metro duurder is. Helaas ontbreekt de informatie over waar deze extra kosten verhaald kunnen worden.

“Goed om te weten dat reizigers die met R-net of de metro hebben gereisd als treinvervangend vervoer, zich kunnen wenden bij de NS-klantenservice om het verschil tussen het NS-tarief en de combinatie NS/R-net terug te krijgen. Wij gaan hier coulant mee om”, schrijft NS aan Rover. Rover is tevreden met deze regeling maar betreurt het dat er weinig bekendheid aan is gegeven. De communicatie rondom de Schipholwerkzaamheden zal nog worden geëvalueerd.

Werkzaamheden, Klantenservice