Rover wil compensatie voor reizigers Tiel - Geldermalsen

Rover wil compensatie voor reizigers die hinder ondervinden van de vertragingen op treintraject Tiel – Geldermalsen. Vanwege plotselinge herstelwerkzaamheden aan het spoor zijn veel reizigers langer onderweg. Rover wil dat er snel duidelijkheid komt over hoe lang de overlast gaat duren.

Omdat één van de twee sporen tussen Geldermalsen en Tiel in slechte staat blijkt te zijn, is dit spoor sinds 18 oktober buiten gebruik. Voor reizigers die van Utrecht naar Tiel reizen, betekent dit dat zij 20 minuten lang stil staan op station Geldermalsen. Recht op geld terug bij vertraging hebben zij niet omdat de vertraging minder dan een half uur is.

Rover is onaangenaam verrast. “Infra die zo plotseling degenereert mag voor ProRail niet als een verrassing komen en het oplossen van zulke problemen mag geen maanden in beslag nemen”, schrijft Rover-directeur Freek Bos aan ProRail. Tot verbazing van Rover blijkt de langere reistijd bovendien doorgevoerd zonder waarschuwing aan de reizigers en ook een einddatum wordt niet gegeven. Rover wil dat er goede informatie komt voor reizigers, waaronder een duidelijke einddatum.

Rover vraagt ProRail om sneller herstel van het spoor, desnoods door andere aannemers te betrekken of bepaalde werkzaamheden overdag uit te voeren. Ook wil Rover compensatie voor reizigers. “Hoewel daar geen juridische gronden voor zijn, moet de gestapelde overlast van elke dag vertraging leiden tot vergoedingen”, stelt Freek Bos. ProRail zou dit achter de schermen met NS moeten regelen.

Infrastructuur, Gelderland, Rivierenland

banner word lid

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons