Rover wil duidelijkheid voor de treinreiziger

Rover vraagt NS en ProRail om de treinreiziger te voorspellen wat die de rest van de week kan verwachten op het spoor. De reizigersvereniging heeft de nodige vragen gesteld over de opstart van het treinverkeer in de hoop dat er snel duidelijkheid komt voor de reiziger.

Na de grote sneeuwstoringen van zondag is het meeste OV dinsdag weer aan het opkrabbelen. Rover wil weten wanneer de reiziger ook bij NS weer op pad kan. “NS en ProRail zullen ongetwijfeld kunnen inschatten of het een kwestie van uren of dagen is voordat er weer een betrouwbare dienstregeling kan worden geboden. Het is belangrijk mensen dit zo snel mogelijk te laten weten nu zij hun plannen wellicht nog kunnen aanpassen”, stelt Rover-directeur Freek Bos.

Rover heeft NS en ProRail bovendien gevraagd de nodige duidelijkheid te scheppen over de trage opstart van de dienstregeling, die bij reizigers veel vragen oproept. Want waarom rijden er geen NS-treinen op het Limburgse spoor, waar de treinen van Arriva wel rijden? Waarom wordt de treinenaanbod niet regionaal uitgebreid, desnoods halverwege de dag, zo snel als dit mogelijk is? En waarom kan er wel een Sprinter rijden over het spoor maar kan op hetzelfde traject geen Intercity worden ingezet?

Rover vraagt NS bovendien om treinen op maximale lengte in te zetten om zoveel mogelijk ruimte te bieden voor de reiziger die tijdens deze lockdown op stap moet. Voor reizigers die stranden of niet op tijd op hun (vitale) werk kunnen komen, zouden taxikosten vergoed moeten worden. Tot slot vraagt Rover aandacht voor de gebrekkige reisinformatie.

weersomstandigheden

banner word lid

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons