OV ombudsman

Heb je een klacht over het openbaar vervoer en kom je er met het vervoersbedrijf niet uit? Dien dan een klacht in bij de OV ombudsman.

Opgericht door Rover

Rover krijgt sinds jaar en dag al veel klachten over het openbaar vervoer binnen. Soms zijn dit klachten waarbij reizigers persoonlijke bemiddeling nodig hebben. Daarom heeft Rover in 2008 het OV loket opgericht met financiƫle steun van het Ministerie I&M. Tegenwoordig werkt deze instantie onder de naam OV ombudsman als onafhankelijk klachtenbemiddelaar in het OV.

Wat kan de OV ombudsman doen?

De OV ombudsman biedt advies en individuele of collectieve bemiddeling aan reizigers die een klacht hebben over het openbaar vervoer. De OV ombudsman wijst de weg naar de juiste vervoerder en adviseert over de te volgen procedures. Is de klacht niet tot tevredenheid door het vervoersbedrijf opgelost?  Dan kan de OV ombudsman helpen met persoonlijke bemiddeling. Tot slot rapporteert de OV ombudsman ieder kwartaal over de binnengekomen (geanonimiseerde) klachten aan vervoersbedrijven, overheden en de media.

Geen bemiddeling nodig maar wel een idee over een situatie in het OV die verbeterd zou moeten worden? Laat het dan weten door een melding aan Rover te doen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons