Algemene Voorwaarden klacht bij Rover

Door het indienen van een klacht via het klachtformulier gaat u akkoord met het verwerken van persoonlijke gegevens door Rover en de OV ombudsman.

Persoonsgegevens worden verwerkt voor de volgende doeleinden:

  • Administratieve doeleinden;
  • Het in behandeling nemen van de klacht of vraag;

Grondslag voor deze persoonsgegevens is:

  • De bij ons ingediende klacht of de aan ons gestelde vraag;

Uw klacht wordt gedeeld met de afdeling of werkgroep van Rover die zich bezighoudt met het werkgebied van de klacht. Een afdeling of werkgroep kan contact met u opnemen indien er nog vragen zijn over of een reactie is op uw klacht.

Daarnaast wordt uw klacht gedeeld met de OV ombudsman. Dit is een zelfstandig onderdeel van Rover. OV ombudsman is de ombudsman voor beter openbaar vervoer. De OV ombudsman helpt reizigers hun weg te vinden in de openbaar vervoerswereld. Als reizigers zich benadeeld voelen door vervoerbedrijven, geeft de OV ombudsman hen advies, informatie en indien daar aanleiding toe is bemiddelt de OV ombudsman tussen reiziger en vervoerbedrijf. Door deze rol te vervullen, signaleert de OV ombudsman problemen in het OV. De OV ombudsman spreekt vervoerbedrijven en overheden op constructieve wijze aan op problemen binnen het openbaar vervoer. Op deze wijze helpt de OV ombudsman het openbaar vervoer te verbeteren. De OV ombudsman rapporteert over hun bevindingen door middel van (geanonimiseerde) klachtenrapportages.

De OV ombudsman gebruikt gegevens uitsluitend voor het bemiddelen tussen reizigers en vervoerbedrijven. Indien om bemiddeling is gevraagd, worden uw gegevens doorgestuurd naar het betreffende vervoerbedrijf.

Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Rover de volgende persoonsgegevens van u vragen:

  • Naam;
  • Adresgegevens;
  • Telefoonnummer;
  • E-mailadres;
  • Gegevens die de OV ombudsman nodig heeft voor bemiddeling bij een klacht, zoals OV-chipkaartnummer (indien van toepassing)

Uw persoonsgegevens worden door Rover en de OV ombudsman opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:

Gedurende de afhandeling van de klacht en daarna maximaal 7 jaar in de administratie van Rover en maximaal 18 maanden in de administratie van de OV ombudsman.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons