Publicaties

Visies, klachtenrapportages, zwartboeken en analyses: Rover schrijft regelmatig over ontwikkelingen waar de OV-reiziger mee te maken krijgt. Op deze pagina kun je een aantal van onze rapporten downloaden. Daarnaast geven wij een aantal producten uit, zoals het papieren spoorboekje. Ook deze producten zijn hier te bestellen.

Bestel een Rover-product

€9,95

Papieren spoorboekje

Rover publiceert ieder jaar samen met Treinreiziger.nl het papieren spoorboekje.

€18. Ledenprijs €10,80

Wandelgids Op Verkenning

Deze wandelgids bevat 40 wandelingen die met het openbaar vervoer te combineren zijn.

Vanaf €2,50

Blad De Reiziger

Verenigingsblad De Reiziger biedt nieuws en achtergrondartikelen over openbaar vervoer.

€5

Handboek Reizigersinvloed

Rover heeft dit handboek gepubliceerd als handreiking voor iedereen die zich inzet voor beter openbaar vervoer.

Download onze rapporten

Visies, klachtenrapportages, zwartboeken en analyses: Rover schrijft regelmatig over ontwikkelingen waar de OV-reiziger mee te maken krijgt. Op deze pagina kun je een aantal van onze rapporten downloaden. Daarnaast geven wij een aantal producten uit, zoals het papieren spoorboekje. Ook deze producten zijn hier te bestellen.

Reizigersevaluatie werkzaamheden Leiden

Hoe kunnen werkzaamheden op het spoor klantvriendelijker verlopen? Rover bekeek het adhv spoorwerkzaamheden rond Leiden.  

Manifest De Reiziger Centraal

Wensenlijst van Rover en collega's voor de nieuwe betaalsystemen in het openbaar vervoer, als opvolger van de OV-chipkaart.

Benchmark duurzame mobiliteit

Onderzoeksbureau CE Delft voerde deze benchmark uit in opdracht van een brede coalitie van maatschappelijke organisaties.

Als de gewone bus verdwijnt

De Rover-werkgroep Kleinschalig OV analyseerde de mogelijkheden om ook in dunbevolkte gebieden tot goed OV te komen.

Ordening begint met regie

In 2016 heeft Rover een visie op het openbaar vervoer in 2025 gepresenteerd. In dit jaar kwam het vraagstuk over de ordening op het spoor op de politieke agenda.

Zwartboek Hoogzomerdienstregeling Breng

Rover verzamelde en analyseerde klachten om aan te tonen dat de Hoogzomerdienstregeling van Breng na 2016 niet zou moeten terugkeren. 

Treinwifi enquête

Rover Jong vroeg de mening van jonge treinreizigers naar de kwaliteit van wifi in de trein.

Klachtenrapportages OV ombudsman

Alle klachten die bij Rover binnenkomen, worden anoniem opgenomen in klachtenrapportages van de OV ombudsman.

Enquête gastvrije stations

Wat zijn de meest en de minst gastvrije stations van Nederland? Rover vroeg het de reiziger.

De OV-chipkaart vergeleken

€7,50 voor een nieuwe chipkaart iedere 5 jaar, €2,50 om je eigen saldo terug te vragen, €11 voor een vervangende kaart.. De Nederlandse chipkaart is duur. Erg duur bleek zelfs, uit onze vergelijking met andere Europese chipkaarten.

Rapportage Keuzedagen

Het afschaffen van papieren keuzedagen in 2014 leverde een grote stroom klachten op. Samen met Unie KBO maakte Rover een rapportage van de problemen en gebruikte dit om met NS in gesprek te gaan.

Zwartboek Zonesupplementen

Het afschaffen van de zonesupplementen in 2013 zorgde voor veel reizigers voor een forse prijsverhoging. Rover heeft de klachten aangeboden in een zwartboek.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons