Rover-Den Haag tevreden over sneeuw-aanpak HTM

Rover-Den Haag heeft medewerkers en directie van de HTM gecomplimenteerd met de aanpak van het winterweer in februari. Dankzij snel reageren en een forse inzet van mensen en materieel lukte het de HTM ondanks sneeuw en ijs snel weer alles "op de rails" te krijgen.

Hoewel de forse sneeuwval inmiddels al bijna een maand achter ons ligt, staan de diverse evaluaties nog op de agenda’s. Landelijk kreeg de treinreiziger immers nog wekenlang te maken met beperkingen in materieel en dienstregeling. Ook in Amsterdam en Rotterdam moest Rover vragen om verbeterplannen vanwege langdurige overlast.

Anders was dit in Den Haag, waar HTM haar vier pekeltrams inzette en veel personeel mobiliseerde om haltes en tramrails te bevrijden van ijs en sneeuw. “Na de slechte ervaringen tijdens vorige sneeuwperiodes, waarbij het tramnet dagenlang plat lag als gevolg van vastgevroren wissels, ijsvorming en ander ongemak, heeft de HTM dit keer alert gereageerd en snel ingespeeld op sneeuw en vorst”, stelt Rover-Den Haag. De Rover-afdeling spreekt van een knappe prestatie door de HTM-medewerkers en stelt dat veel reizigers blij waren dat zij gebruik konden blijven maken van trams en bussen.

Ook Rover-Amsterdam haalt de HTM aan als goed voorbeeld. De Rover-afdeling heeft het GVB gevraagd om een herstelplan waarin mogelijk naar Haags voorbeeld een aantal trams kan worden omgebouwd tot pekeltram om preventief te kunnen pekelen. GVB zou hiervoor de trams kunnen gebruiken die anders dit jaar uit dienst worden gehaald.

Den Haag, Lokaal

banner word lid

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons