Rover vraagt opheldering over plan spitstoeslag NS

Rover werd vandaag onaangenaam verrast door berichtgeving op Treinreiziger.nl, waarin NS aankondigt een proef te gaan doen met een spitstoeslag. Tegenover Rover ontkent NS echter dat er plannen voor een duurdere spits zijn. In de strijd tegen overvolle treinen wil NS op één traject een test doen met duurdere tarieven in de spits. Zo vertelt commercieel directeur Tjalling Smit van NS in een...

Tarieven

Lees meer

Ophef over digitale Kruidvatkaartjes

NS biedt voordelige dalurentreinkaartjes voortaan aan in de vorm van e-tickets, te beginnen met een actie bij het Kruidvat. Rover ontvangt honderden klachten over het besluit af te stappen van de wegwerpchipkaartjes. Rover heeft NS gevraagd om de tickets voortaan ook voor de OV-chipkaart aan te bieden. Veel reizigers wachten er op: de acties met voordelige dalurentreinkaartjes bij winkels als...

Tarieven, Betaalwijzen

Lees meer

Tarieven NS Flex roepen vragen op

Rover heeft NS gevraagd om meer duidelijkheid te scheppen over de tarieven van NS Flex. De prijs van een treinreis blijkt voor gebruikers van NS Flex enkele centen af te wijken. Rover ziet het liefst dat de tarieven gelijk worden getrokken. Het prijsverschil ontstaat doordat de prijs van treinkaartjes normaal gesproken op 10 cent wordt afgerond, wat bij NS Flex niet het geval is. Een reiziger...

Tarieven

Lees meer

NS Flex: mooie ontwikkeling, maar niet voor iedereen

Vanaf deze week kunnen reizigers kiezen voor achteraf betalen in het OV met ‘NS Flex’. Je reist dan met de OV-chipkaart op rekening, in plaats van op saldo dat eerst op de OV-chipkaart moet zijn geladen. Dit is een zeer welkome nieuwe ontwikkeling in het openbaar vervoer, maar het is nog niet voor alle reizigers aantrekkelijk. Zo ontbreekt afstemming met abonnementen van andere vervoerders en...

Tarieven, Betaalwijzen

Lees meer

OV loket: OV-reiziger betaalt soms te veel

Wie reist met het openbaar vervoer betaalt nogal eens meer dan nodig is, zo stelt het OV loket. Dat kan gelden voor reizigers die met een kortingsabonnement in de trein zitten; zij betalen soms meer dan de ritprijs zonder kortingsabonnement. Ook als de poortjes op een station gesloten zijn, zoals op Amsterdam Sloterdijk, kan het voorkomen dat reizigers moeten uit- en inchecken om over te...

Tarieven, OV ombudsman

Lees meer

Achteraf betalen in OV verdient een zorgvuldige invoering

Achteraf betalen is een zeer welkome nieuwe ontwikkeling in het openbaar vervoer, die een zorgvuldigere invoering verdient. Rover en de collega-consumentenorganisaties in het Locov adviseren daarom de invoering van ‘NS Flex’ af te stemmen met andere vervoerders en aan te sluiten bij de huidige OV-chipkaartproducten. Achteraf betalenReizen op rekening bestaat al een tijdje voor de zakelijke...

Betaalwijzen

Lees meer

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • 033-4220450
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Volg ons