Reizigers naar IJzendijke betalen te veel

Reizigers die met de bus van Connexxion naar het Zeeuwsvlaamse IJzendijke reizen betalen sinds 4 februari mogelijk te veel als ze op saldo reizen met de OV-chipkaart. Hiervoor waarschuwt Rover-afdeling Zeeland. Reizigers moeten vervolgens zelf achter hun geld aan.

De bushalte in IJzendijke is tijdelijk verplaatst. Sindsdien betalen veel reizigers van en naar deze halte te veel, omdat de apparatuur van Connexxion de halte niet herkent en daarom de reis naar de eerstvolgende halte berekent. En laat die eerstvolgende halte nu net kilometers verder liggen. De ten onrechte betaalde extra kosten kunnen per rit oplopen tot ongeveer € 1,00.

Op de website van Connexxion staat geen informatie over dit probleem. Reizigers moeten zelf de fout constateren en zelf achter hun geld aan gaan. Op het transactieoverzicht op www.ov-chipkaart.nl kunnen reizigers nakijken bij welke halte de OV-chipkaartapparatuur hen heeft uitgecheckt, om vervolgens het te veel betaalde bedrag terug te vragen via www.connexxion.nl.

Rover vraagt Connexxion om een snelle oplossing. Rover-Zeeland heeft Connexxion er tevens op geattendeerd dat een vergelijkbare situatie zich waarschijnlijk heeft voorgedaan in Oostkapelle op Walcheren. Vorige week constateerde het OV loket nog dat reizigers niet altijd het juiste bedrag betalen met de OV-chipkaart en vaak zelf moeite moeten doen om hun geld terug te vragen.

Tarieven, Betaalwijzen, Zeeland, Afdelingsnieuws

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Contact

  • Utrechtseweg 59 3818 EA Amersfoort
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Tijdelijk spoednummer:
    06-57497662

Volg ons