Skip to main content

Rover blij met NS-maatregelen toegankelijkheid

Rover is blij met de diverse verbeteringen die NS op het gebied van toegankelijkheid invoert. NS lanceerde deze maand Reisassistentie op het nachtnet, de NS Perronwijzer en een WhatsApp kanaal voor reizigers met een beperking. Hiermee komt NS tegemoet aan de wens van consumentenorganisaties.

Goed nieuws voor reizigers met een beperking die carnaval gaan vieren: vanaf deze maand biedt NS ook Reisassistentie op het nachtnet. Ook lanceerde NS de NS Perronwijzer: een app met informatie voor wie de borden op de perrons slecht lezen kan.

Op verzoek van Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov lanceerde NS bovendien een Whatsapp kanaal voor reizigers met een beperking. Via deze service kan eenvoudig contact worden gelegd met NS klanteNService Special Care. NS zorgde dat alle 27 klantenadviseurs hiervoor een speciale opleiding kregen.

"Rover is blij met al deze verbeteringen”, stelt Aldo Markus namens Rover. “NS houdt steeds meer rekening met mensen met beperkingen van diverse aard. Daarmee stelt NS een goed voorbeeld voor andere vervoerbedrijven."

Toegankelijkheid